כלי אבחון לרמת האינטיליגנציה הרגשית והחברתית שלי

 

איזו כבש"ה אני?

 
* לרא(ע)ות את הכבש"ים – בהשראת הספר רב המכר: לרא(ע)ות את הכבשים – פריצת דרך במערכות יחסים. מאת רחי ורטהיימר

האירועים נלקחו מחיי היומיום הן בבית והן בעבודה. גם אם לא חווית אירוע כמפורט מטה, התייחס/י אליו כחלק מעולמך.

עבור כל אירוע יש לענות על שתי שאלות:
א. הקף/י בעיגול את התשובה המתאימה למחשבה ולרגש שעולים בך אל מול האירוע?
ב. הקף/י בעיגול את התשובה המתאימה לך ביותר מתוך ההתנהגויות.
 
 

אירוע 1

 
ביקשתי מהבן/ת שלי להביא לי כוס מים והוא/היא ענה/ענתה לי: "אחר כך".
 
 
א. מחשבות ורגשות
 
1) "אני לא חשובה לו/לה". אני מרגיש/ה אכזבה.
2) "הוא/היא כנראה באמת עסוק/ה כרגע", ואני מרגיש/ה כלפיו/ה אהבה.
3) "הוא/היא לא בדיוק הקשיב/ה לי", ואני בסדר עם זה.
4) "הוא/היא חושב/ת רק על עצמו/ה. אני מרגיש/ה יאוש.
 
 
 
ב. התנהגויות
 
1) צרחתי: "תביא/י לי כוס מים עכשיו!"
2) אני קם/ה ולוקח/ת לעצמי כוס מים, ובדרך נותן/ת לו/ה חיבוק.
3) אני אומר/ת לו/ה: "נו... מתוקי תביא/י מים, אני צמא/ה.
4) צעקתי: "חכה/י חכה/י, כשתבקש/י ממני משהו אענה לך באותה צורה".
 
 
 
 
 

 
 

אירוע 2

 
הלקוח שלי אמר: "אני לא מבין מה אני עושה כאן"
 
 
א. מחשבות ורגשות
 
1) כנראה שלא הסברתי לו את התהליך. אני מרגיש/ה שווה/ת נפש
2) אני לא שולט/ת במצב. אני מרגיש/ה לא בטוח
3) אני מבין/ה שהלקוח נמצא באיזו קושי עם עצמו. אני מרגיש/ה חמלה
4) נכשלתי כאן. אני מרגיש/ה מאוכזב/ת מעצמי
 
 
 
ב. התנהגויות
 
1) אני מבין/ה שמשהו עוצר אותו ומתוך קבלה אני שואל/ת מה היית רוצה שיקרה
2) אמרתי בכעס אוקיי בוא נסיים את התהליך
3) אני מבין/ה שיש לו קושי מסוים. אני שותק/ת ומחכה שימשיך לדבר
4) קמתי ועזבתי את החדר
 
 
 
 
 

 
 

אירוע 3

 
אני ובן/ת זוגי מתלבטים/ות היכן נחגוג את החג. הילד/ה מתערב/ת ואומר/ת "אני לא מתכוון/ת להתארח אצל מישהו אחר. אני רוצה שנישאר פה".
 
 
א. מחשבות ורגשות
 
1) "אני מבין/ה שלילד/ה שלי קשה". אני מרגיש/ה כלפיו/ה דאגה.
2) "הוא/היא אינו/ה מכבד/ת אותנו. אני מרגיש/ה תסכול.
3) "זה לא עניינו/ה, שיפסיק/תפסיק להתערב!". אני מרגיש/ה זעם.
4) "הילד/ה שלי חשוב/ה לי". אני מרגיש/ה כלפיו/ ה אהבה.
 
 
 
ב. התנהגויות
 
1) אני אומר/ת לו/ה: "שתוק/י זה לא עניינך".
2) אני מחבק/ת אותו/ה ושואל/ת: "מה יכול לעזור לך לזרום איתנו?"
3) אני שואל/ת את הילד/ה: "מדוע את/ה מתנגד/ת ללכת לחגוג במקום אחר?"
4) אני אומר/ת לו/ה "אל תתערב/י לך/י לחדר שלך!".
 
 
 
 
 

 
 

אירוע 4

 
הבת שלי מבקשת לקנות אייפון, ואני עונה שאין לנו כסף לזה. היא לא מוכנה להבין וממשיכה "לנדנד".
 
 
א. מחשבות ורגשות
 
1) "חשוב לי שהיא תבין שלא כל מה שרוצים אפשר לקבל". אני מרגיש/ה שלמות.
2) "היא לא מבינה אותנו". אני מרגיש/ה יאוש.
3) "אני מבין/ה אותה. לכולם יש אייפון". אני מרגיש/ה אמפטיה.
4) "לא אכפת לה מכלום". אני מרגיש/ה אכזבה.
 
 
 
ב. התנהגויות
 
1) אני אומר/ת לה שאני מבין/ה אותה מאוד ומסביר/ה לה שוב שכרגע אין לנו כסף לזה.
2) אני אומר/ת לה: "מתי תתבגרי כבר?"
3) אני צורח/ת עליה: תפסיקי לנדנד!".
4) אני מחבק/ת אותה ומבטיח/ה לה שכשנוכל נקנה לה אייפון.
 
 
 
 
 

 
 

אירוע 5

 
המנהל שלי בא אל אחד העובדים בצוות שלי ושאל אותו שאלות אישיות
 
 
א. מחשבות ורגשות
 
1) אני לא שולט/ת במצב", אני מרגיש/ה פחד
2) "אני לא מאמין/ה שהמנהל שלי מתחקר את העובד הכי מופנם שלי ככה ", אני מרגיש/ה מבוכה
3) "המנהל מתעניין בי ובצוות שלי ", אני מרגיש/ה חיבה
4) "כיף לי שהמנהל שלי מנסה להתחבר לצוות שלי", אני מרגיש/ה שמחה
 
 
 
ב. התנהגויות
 
1) אני לא שולט/ת במצב", אני מרגיש/ה פחד
2) "אני לא מאמין/ה שהמנהל שלי מתחקר את העובד הכי מופנם שלי ככה ", אני מרגיש/ה מבוכה
3) "המנהל מתעניין בי ובצוות שלי ", אני מרגיש/ה חיבה
4) "כיף לי שהמנהל שלי מנסה להתחבר לצוות שלי", אני מרגיש/ה שמחה
 
 
 
 
 

 
 

אירוע 6

 
ביקשתי מהילדה שלי להיכנס למקלחת, והיא ענתה לי: "לא רוצה!"
 
 
א. מחשבות ורגשות
 
1) "היא כנראה עסוקה כרגע". אני מרגישה שווה/ת נפש.
2) "אני לא חשובה לה". אני מרגיש/ה אכזבה.
3) "היא אוהבת את הסדרה הזו, היא תיכנס למקלחת אחר כך". אני מרגיש/ה כלפיה אהבה.
4) "היא לא סופרת אותי". אני מרגיש/ה ייאוש.
 
 
 
ב. התנהגויות
 
1) "היא כנראה עסוקה כרגע". אני מרגישה שווה/ת נפש.
2) "אני לא חשובה לה". אני מרגיש/ה אכזבה.
3) "היא אוהבת את הסדרה הזו, היא תיכנס למקלחת אחר כך". אני מרגיש/ה כלפיה אהבה.
4) "היא לא סופרת אותי". אני מרגיש/ה ייאוש.
 
 
 
 
 

 
 

אירוע 7

 
ביקשתי מהשותפה שלי שתחליף אותי במפגש הקרוב והיא אמרה לי שהיא לא יכולה
 
 
א. מחשבות ורגשות
 
1) "אני לא חשובה לה". אני מרגיש/ה אכזבה.
2) "היא כנראה באמת עסוק/ה ", ואני מרגיש/ה כלפיו/ה אהבה.
3) "היא לא בדיוק הבינה את הצורך שלי", ואני בסדר עם זה.
4) "הוא/היא חושב/ת רק על עצמו/ה. אני מרגיש/ה ייאוש.
 
 
 
ב. התנהגויות
 
1) צרחתי: "אני ממש/ת מבקש שתחליף אותי –אני לא יכול יותר!"
2) אני אומר/ת לה תודה ושולח/ת לה אפילו סמיילי במייל.
3) אני אומר/ת לה: "נו... תהיי חברה, יש לי משהו חשוב.
4) אמרתי: "חכי חכי, כשתבקשי ממני משהו גם לא אסייע לך".
 
 
 
 
 

 
 

אירוע 8

 
התקשרתי לילדה שלי לשאול מה נשמע, והיא ענתה: "תפסיק/י לחפור!"
 
 
א. מחשבות ורגשות
 
1) "היא לא אוהבת אותי". אני מרגישה כאב עמוק.
2) "אני מבין/ה שלא תמיד מתאים לה לדבר". אני מרגיש/ה קבלה.
3) "לא אכפת לה ממני". אני מרגיש/ה עלבון.
4) "היא כנראה טרודה בדברים אחרים וזה לא קשור אלי". אני מרגיש/ה שווה/ת נפש.
 
 
 
ב. התנהגויות
 
1) אני אומר/ת לה: "כשתוכלי לדבר תתקשרי אליי חזרה".
2) אני אומר/ת לה: "אני אוהב/ת אותך. נדבר אחר כך".
3) אני מנתק/ת את השיחה.
4) אני אומר/ת לה: "חוצפנית כפוית טובה אחת".
 
 
 
 
 

 
 

אירוע 9

 
ביקשתי מחברה שתשלח לי את המאמר עד סוף היום. היא ענתה לי שלא בטוח שהיא תספיק
 
 
א. מחשבות ורגשות
 
1) "היא מזלזלת בי". אני מרגיש/ה יאוש.
2) היא כנראה עסוקה במשהו אחר. אני מרגיש/ה שווה/ת נפש.
3) לא אכפת לה שאני לא אצליח ולא אעמוד בלוח הזמנים שלי. אני מרגיש/ה עלבון.
4) אולי היא לא הבינה את החשיבות. אני מרגיש/ה בסדר עם זה.
 
 
 
ב. התנהגויות
 
1) "היא מזלזלת בי". אני מרגיש/ה יאוש.
2) היא כנראה עסוקה במשהו אחר. אני מרגיש/ה שווה/ת נפש.
3) לא אכפת לה שאני לא אצליח ולא אעמוד בלוח הזמנים שלי. אני מרגיש/ה עלבון.
4) אולי היא לא הבינה את החשיבות. אני מרגיש/ה בסדר עם זה.
 
 
 
 
 

 
 

אירוע 10

 
הלקוח שלי מבקש ממני בתשע בערב דוח סיכום תוך 12 שעות
 
 
א. מחשבות ורגשות
 
1) "הוא מבקש ממני סתם - כי הוא הלקוח ואני הספק". אני מרגיש/ה זעם רב
2) "הוא צריך את הנתונים הנוספים מייד כי הוא צריך להכין מצגת למנכ"ל שלו". אני מרגיש/ה כלפיו אמפטיה
3) "לא אכפת לו שכבר לילה. אני מרגיש/ה עלבון.
4) "הוא זקוק לעזרתי". אני מרגיש כלפיו חיבה
 
 
 
ב. התנהגויות
 
1) בצעתי את הדוח ושלחתי לו
2) צעקתי עליו שאני לא יכול כי כבר לילה
3) ביצעתי את הדוח ושאלתי אם הוא צריך עזרה נוספת
4) אני אומר לו בכעס: "אני מקווה שכשאני אצטרך אותך תהיה שם עבורי"
 
 
 
 
 

סיכום

 
לצורך הזיהוי "איזו כבש"ה אני? אנא סכם את סה"כ הנקודות שקיבלת בכל אחת מהשאלות בנפרד.
 

דירוג הניקוד

 
מחשבות ורגשות
 
 
 
אירוע 1
 
1 = 4
2 = 8
3 = 6
4 = 2
 
 
 
אירוע 2
 
1 = 6
2 = 2
3 = 8
4 = 4
 
 
 
אירוע 3
 
1 = 6
2 = 4
3 = 2
4 = 4
 
 
 
אירוע 4
 
1 = 6
2 = 2
3 = 8
4 = 4
 
 
 
אירוע 5
 
1 = 2
2 = 4
3 = 6
4 = 8
 
 
 
אירוע 6
 
1 = 6
2 = 4
3 = 8
4 = 2
 
 
 
 
 
 
 
אירוע 7
 
1 = 4
2 = 8
3 = 6
4 = 2
 
 
 
אירוע 8
 
1 = 2
2 = 8
3 = 4
4 = 6
 
 
 
אירוע 9
 
1 = 2
2 = 8
3 = 4
4 = 6
 
 
 
אירוע 10
 
1 = 2
2 = 6
3 = 4
4 = 8
 
 
 
סיכום
 
 
 
 
 
 
 
 
סיכום כללי
 
 
 
 
 
 
מחשבות ורגשות
 
 
 
אירוע 1
 
1 = 2
2 = 8
3 = 6
4 = 4
 
 
 
אירוע 2
 
1 = 8
2 = 4
3 = 6
4 = 2
 
 
 
אירוע 3
 
1 = 2
2 = 8
3 = 6
4 = 4
 
 
 
אירוע 4
 
1 = 6
2 = 4
3 = 2
4 = 8
 
 
 
אירוע 5
 
1 = 2
2 = 4
3 = 6
4 = 8
 
 
 
אירוע 6
 
1 = 6
2 = 4
3 = 2
4 = 8
 
 
 
 
 
 
 
אירוע 7
 
1 = 2
2 = 8
3 = 6
4 = 4
 
 
 
אירוע 8
 
1 = 6
2 = 8
3 = 2
4 = 4
 
 
 
אירוע 9
 
1 = 2
2 = 8
3 = 4
4 = 6
 
 
 
אירוע 10
 
1 = 6
2 = 2
3 = 8
4 = 4
 
 
 
סיכום
 
 
 
 
 
 
 
 
סיכום כללי
 
 
 
 
 
 
20 נקודות – כבש"ה שחורה
20 נקודות עד 38 נקודות – כבשה שחורה ואדומה
40 נקודות – כבשה אדומה
40 נקודות עד 58 נקודות – כבשה אדומה ולבנה
60 נקודות – כבשה לבנה
60 נקודות עד 78 נקודות – כבשה לבנה ושסגולה
80 נקודות– כבשה סגולה
 
כל הזכויות שמורות ל-relationsheep – אין להעתיק, לשכפל, לצלם בכל דרך ללא אישור היוצרות מראש ובכתב